Family Tel: Salvați Copiii și Digi România lansează 0800.070.009 - linie gratuită pentru părinții ai căror copii întâmpină dificultăți
București, 15 aprilie 2020: În această perioadă, oricât am dori să ne protejăm de evenimentele care zdruncină ritmul obișnuit al vieții, este imposibil. Pe măsură ce răspândirea Covid–19 produce din ce în ce mai multă îngrijorare în rândul nostru, al adulților, este firesc să ne gândim și la felul în care această pandemie poate afecta echilibrul emoțional al copiilor. Pentru aceștia, pe lângă măsurile imediate de intervenție și sprijin material, Salvați Copiii și Digi România lansează 0800.070.009 Family Tel, o linie telefonică gratuită, unde părinții și tutorii copiilor pot suna pentru a fi consiliați psihologic și ajutați să gestioneze cât mai bine starea emoțională a copiilor.
O echipă de 16 psihologi ai Organizației Salvați Copiii din Suceava, Iași, Timișoara, Târgu Mureș și București va oferi consiliere și suport psihologic, conform unui protocol specific pentru situațiile generate de criză. Family Tel 0800.070.009 poate fi apelat gratuit, de luni până vineri, între orele 11.00 - 19.00.
Serviciul se adresează cu precădere părinților ai căror copii întâmpină dificultăți emoționale și comportamentale induse de izolarea socială, ca parte a măsurilor de prevenție a răspândirii Covid-19, dar și celorlalți adulți care au nevoie de sprijin emoțional în acest context.
„Ne confruntăm cu o criză situațională multifațetată: virus necunoscut, posibilitatea de a ne infesta (noi sau cei apropiați nouă), îngrijorări pentru cei aflați la distanță, izolarea și distanțarea socială, îngrijorări legate de locul de muncă, de criza financiară anunțată, etc. În asemenea situații care conduc la amplificarea stresului resimțit, adultul trebuie să fie o sursă de siguranță și confort pentru copil. Atât adultul cât și copilul pot experimenta, în situații de stres ridicat, stări precum: anxietate, neajutorare, furie, rușine/vinovăție, confuzie sau frică.
Astfel că, în această perioadă este posibil să trăim mai frecvent aceste emoții negative, percepute neplăcut și stresant. Sunt, de fapt, răspunsuri emoționale pe care oamenii le trăiesc în asemenea situații. Este absolut necesar să normalizăm emoțiile trăite, fără a încerca să minimizăm situația, însă accentul trebuie pus pe aspectele pozitive, care țin de ceea ce poate face fiecare dintre noi, pentru a depăși criza și a-și menține echilibrul emoțional”, a explicat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Pentru a veni în sprijinul adulților și al copiilor, Salvați Copiii a creat o secțiune de resurse utile pe site-ul său www.salvaticopiii.ro/coronavirus/resurse-pentru-parinti
Resursele pregătite de specialiști se referă la:
- Sfaturi generale pentru părinți
- Cum facem față fricii în această perioadă
- Cum le explicăm copiilor anxioși despre Covid-19
- Cum discutăm cu copiii despre pandemie
- Cum ne putem da seama când copiii sunt afectați
- Ce putem face acasă cu copiii
- Jocuri pentru familie și multe alte idei
Ca parte a intervenției în contextul pandemic actual, Salvați Copiii își intensifică eforturile de sprijinire și protecție a copiilor, concentrându-se pe garantarea accesului la educație prin activități de la distanță, consiliere socială și psihologică online/telefonic, oferirea de suport material de urgență pentru copii vulnerabili și familiile lor, mai ales în contextul unei crize umanitare, în care accesul la servicii publice este limitat sau îngreunat. În paralel susține sistemul medical și dotează spitalele cu echipamente de protecție și aparatură medicală vitală (până în prezent peste 15 unități medicale din București și din țară au primit suport). Totodată, Salvați Copiii România a pus la dispoziția beneficiarilor programelor sale linii directe de consiliere și sprijin, precum și resurse educaționale care să îi ajute pe copii să rămână conectați la procesul educațional.
Persoană de contact:
Mihaela Dinu, coordonator proiect, mihaela.dinu@salvaticopiii.ro, tel: 0723276350
________________
Despre Organizaţia Salvaţi Copiii: 30 de ani
De 30 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societatea și autoritatea publică, în beneficiul copilului.
În trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului.
Salvați Copiii și-a asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg.
În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 30 de ani de activitate, peste 2.200.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.
Despre Digi România
Digi | RCS & RDS este filiala din România a Digi Communications NV, operator european de top în domeniul comunicațiilor electronice, cu operațiuni pe patru piețe – România, Ungaria, Spania și Italia. Pe parcursul celor aproape 27 de ani de existență, Digi a investit continuu în cele mai revoluționare tehnologii, ajungând să dețină, în prezent, o rețea de fibră optică extinsă, cu peste 8,2 milioane homes passed, în România și Ungaria (în septembrie 2019).
Digi a adus pe piață servicii de comunicații electronice convergente la cele mai competitive prețuri. În timp, acest avantaj competitiv s-a transformat într-un beneficiu pentru milioane de clienți care au dobândit un acces mai rapid și mai avantajos la servicii de calitate superioară, atât în domeniul comunicațiilor fixe, cât și al celor mobile. În România, Digi | RCS&RDS este cel mai mare angajator din domeniul antreprenorial local, cu aproximativ 13.000 angajați.
Grupul Digi pune la dispoziția abonaților săi și o ofertă complexă de conținuturi trans-media, prin intermediul diviziei media care cuprinde: televiziunile Digi4K, prima televiziune ULTRA HD din România, Digi 24, DigiSport 1, 2, 3, 4, Film Now (pay-TV), Digi World, Digi Animal World, Digi Life, UTV, Music Channel și Hit Music Channel, radiourile Digi FM, ProFM, Dance FM, Chill FM și serviciul de content Digi Online.