PREZENTARE GENERALĂ A OPERAȚIUNILOR DIGI COMMUNICATIONS ÎN MARTIE-MAI 2020
- Operațiunile Digi Communications Group au generat rezultate robuste
- Digi România: complementaritatea canalelor de vânzare a contribuit la o poziție stabilă pe piață
- Digi Spania a depășit restricțiile pandemice și a revenit la o tendință ascendentă a portabilității în luna mai
- Digi Ungaria și-a păstrat cota de piață și poziția între liderii pieței, respectiv nr. 2 pe toate segmentele (servicii pay TV, internet, servicii de telefonie fixă)
- Grupul Digi Communications a implementat proiecte de responsabilitate socială în Spania și România, dovedindu-și angajamentul de a oferi conectivitate durabilă și de a ajuta comunitățile în îmbunătățirea calității vieții și a serviciilor sociale
Operațiuni comerciale conduse de principiul excelenței în relația cu clienții
În ultimele 3 luni, confruntate cu criza pandemică, operațiunile Digi Communications în România, Spania și Ungaria, trei din cele patru piețe pe care este prezent grupul, s-au concentrat pe: avansul tehnologic, furnizarea de servicii de calitate clienților, la același nivel ca înainte de starea de urgență, consolidarea cotei de piață și optimizarea mixului de vânzare.
Digi România s-a menținut în poziția de lider al pieței portabilității, care a coborât de la 83.400 de numere portate (telefonie fixă și mobilă) în ultima lună fără restricții, respectiv februarie 2020, la cel mai scăzut nivel, 38.341 de numere portate, în aprilie 2020. În luna mai, segmentul de portabilitate și-a recăpătat ritmul de creștere, cu 58.117 de numere portate. Rețelele de telefonie mobilă și fixă ale Digi și-au păstrat poziția de top ca principalele destinații de portabilitate, obținând 40% din piața totală de portabilitate în martie, 38% în aprilie și 45% în mai*. Începând cu 1 ianuarie 2020 și până la 31 mai 2020, Digi a portat 134.426 de numere de telefonie mobilă și 9.865 de numere de telefonie fixă.
Canalele de vânzare complementare au contribuit la o poziție stabilă a pieței în timpul pandemiei. Campaniile de marketing online și optimizarea canalului de vânzare online digiromania.ro au susținut creșterea comenzilor online (+ 121%, între 1 martie - 31 mai 2020, față de aceeași perioadă din 2019).
În luna mai, Autoritatea Națională de Management și Reglementare în Comunicații din România (ANCOM) a publicat un studiu despre piața telecomunicațiilor în anul 2019. Conform datelor prezentate de autoritatea de reglementare română, Digi România a fost liderul segmentului de cablu TV (cota de piață de 53%), urmată de Grupul Telekom cu 17% și de restul furnizorilor (30%). În ce privește numărul de conexiuni la internet fix la sfârșitul lui 2019, Digi a avut o cotă de piață de 53%, urmată de Grupul Telekom cu o cotă de piață de 21% și de restul furnizorilor (26%). Conform aceleiași surse, Digi a fost al doilea furnizor de servicii de telefonie fixă, cu o cotă de piață de 35% (numărul total de abonați), în timp ce Telekom Group este liderul segmentului (40% cotă de piață).
Digi Spania a experimentat în mai 2020 o lună de revenire în forță, cu mai mult de 10.700 de portabilități nete. Sucursala a continuat să fie al doilea cel mai performant operator mobil pe piața spaniolă, din punct de vedere al portabilității nete; distribuția a fost reluată pe tot cuprinsul Spaniei, inclusiv activitățile de vânzare în centrele comerciale din Madrid. La 31 martie 2020, Digi Spania a atins 2,019 milioane de unități generatoare de venituri (RGU) pe segmentul de comunicații mobile.
„După perioada de carantină, vedem că activitățile de vânzări revin la normal. Am depășit 10.000 de numere portate în rețeaua de telefonie mobilă net în mai, suntem al doilea cel mai performant operator de telefonie mobilă de pe piață și ne recuperăm tendința de creștere pentru T2”, a declarat Marius Vărzaru, director general Digi Spania.
În Ungaria, Digi și-a menținut poziția pe piață, pe segmentul de comunicații electronice fixe, fiind al doilea furnizor de pay-tv (televiziune prin cablu și servicii DTH) în ceea ce privește cota de piață (29%, în aprilie 2020), potrivit Autorității Naționale pentru Media și Info-Comunicații din Ungaria (NMHH). Aceeași sursă a indicat Digi Ungaria ca fiind al doilea furnizor de servicii de internet fix (cota de piață de 24%) și furnizor de servicii de telefonie fixă (22%), la sfârșitul lunii aprilie 2020.
Filiala Digi din această țară a continuat să dezvolte rețeaua de voce și date mobile, după ce a lansat serviciile de telefonie mobilă în 2019 și a ajuns să dețină 122.000 de unități generatoare de venituri (RGU) la 31 martie 2020, pe acest segment.
Angajament pentru îmbunătățirea calității vieții și a serviciilor sociale pentru comunități
Primele loturi de echipamente medicale, destinate mai ales unităților de terapie intensivă, donate de Digi spitalelor COVID-19 din marile orașe românești au fost livrate acestora în a doua jumătate a lunii mai, ca parte a unei sponsorizării de 1,7 milioane EUR pentru sistemul de sănătate publică din această țară. Donația constă în 60 de ventilatoare mecanice și accesorii pentru secțiile ATI, iar restul echipamentelor sunt programate pentru livrare în iunie și iulie, conform calendarului propus de furnizori.
Alte două proiecte de responsabilitate socială corporativă au oferit dispozitive inteligente și servicii de date mobile pentru 70 de elevi din comunități defavorizate din estul țării, facilitându-le astfel accesul la educația online. În perioada verii, ca parte a efortului național de pregătire a sistemului de învățământ pentru următorul an școlar, compania va dona 1.000 de tablete și servicii de conectivitate școlilor din zone rurale și elevilor din familii dezavantajate.
În Spania, ca parte a acțiunilor noastre de responsabilitate socială corporativă, operatorul a colaborat în mai multe acțiuni cu spitale și ONG-uri pentru a ajuta oamenii și familiile aflate în nevoie în diverse orașe și a donat 125.000 de euro Crucii Roșii Spania, pentru livrarea de alimente persoanelor afectate de COVID-19 din regiunea Madrid. De asemenea, Digi Spania a sprijinit mai multe micro-inițiative din toată țara, donând peste 600 de carduri DIGI SIM pentru servicii de date mobile și 200 de tablete în beneficiul diferitelor ONG-uri și spitale.