8 filme clasice pe care să le vezi măcar o dată în viață
Americane, franțuzești sau italiene, aceste lungmetraje clasice reprezintă unele dintre cele mai mari comori ale lumii filmului. Scene memorabile, scenarii captivante sau pur si simplu costume fabuloase.
Dacă nu le-ai văzut deloc, acum ar fi un moment bun. Iar dacă te-au impresionat în adolescență, merg revăzute oricând.
8 filme clasice care merită vizionate din nou și din nou, potrivit vogue.fr.
Rear Window by Alfred Hitchcock (1954)
Îmbrăcămintea ocupă un loc central în acest film, în timp ce Grace Kelly poartă piese sofisticate proiectate de designerul de costume Edith Head. În prima scenă a ei, Kelly poartă o rochie alb-negru fabuloasă, inspirată puternic de noul look de la Christian Dior. James Stewart îl interpretează pe Jeff Jeffries, un fotoreporter blocat în casă, într-un scaun cu rotile în urma unui accident. Suferind din cauza căldurii, în propria închisoare, Jeffries începe să-și observe și apoi să-și spioneze vecinii. Ajunge ca pe unul dintre ei să-l suspecteze de crimă și decide să investigheze. Hitchcock pur.
„Sunset Boulevard” de Billy Wilder (1950)
Despre capodopera lui Billy Wilder se spune adesea că este un film negru esențial. Vine cu de toate la pachet: eroul solitar, doamna, răsturnarea de situație ... Toate acestea relatate de un narator care s-a întors din morți și dezvăluie o poveste de groază. Amplasat într-un Hollywood despotic, unde filmele sonore sunt o tendință, William Holden îl interpretează pe scenaristul fără bani Joe Gillis care se furișează într-un conac abandonat de pe Sunset Boulevard. Casa, parcă înghețată în timp, aparține de fapt starului de film mut, uitat de mult, Norma Desmond (Gloria Swandon). Halucinațiile ei vor duce la moartea prematură a lui Joe. Wilder explorează adâncimile Hollywood-ului și sufletele sale distruse, folosind elemente din viața reală, cum ar fi adevăratele platouri de filmare ale Paramount și o revenire a producătorului Cecil B. DeMille, în propriul rol.
„The Women” de George Cukor (1939)
Un must-watch, o distribuție exclusiv feminină. Joan Crawford, Norma Shearer, Rosalind Russell, Paulette Goddard și Joan Fontaine sunt pur și simplu remarcabile. Pelicula, filmată în anii 1930, este clar una de modă veche, dar nu poți să nu iubești decorurile din carton și costumele fabuloase Elsa Schiaparelli concepute de Adrian, celebrul designer din marea epocă a Hollywoodului. Scena spectacolului de modă, singura filmată în culori, este o pură încântare. Vă va face să uitați de clișeele care descriu femeile care își petrec zilele la salonul de înfrumusețare bârfind și reflectând asupra iubirii, căsătoriei și infidelității. Bărbații sunt în mod clar „descurajați” atunci când vine vorba de infidelitate, iar femeile luptă pentru afecțiunea bărbaților. Dialogurile și jocul actoricesc sunt fantastice.
„Diabolique” by Henri-Georges Clouzot (1955)
Adaptat după romanul „Ea nu mai era” de Boileau-Narcejac, Diabolique este un film francez clasic cu Simone Signoret și Vera Clouzot. Deși la început se dușmănesc, Christina Delassalle (Clouzot) și Nicole Horner (Signoret) ajung să formeze un duo puternic care își propune să-l zdrobească pe îngrozitorul Michel Delassalle, soț al primei, iubit al celei din urmă. Intriga are loc într-o școală privată - unul dintre elevi este cântărețul-actor francez Johnny Hallyday. Filmarea a fost una complicată pentru actori, deoarece Henri-Georges Clouzot, cunoscut ca un perfecționist, era deosebit de exigent. Poți simți tensiunea în fiecare scenă.
Charade by Stanley Donen (1963)
Audrey Hepburn și Cary Grant formează cuplul perfect în timp ce se plimbă prin Parisul anilor 1960, de pe Champs-Élysées până la grădinile din Palais-Royal, de-a lungul vechilor linii de metrou și teatrului Comédie Française. Regina Lampert (Hepburn) se întoarce dintr-o vacanță la schi, hotărâtă să ceară divorțul, doar pentru a descoperi că apartamentul ei a fost golit și că soțul ei este mort. Cu ajutorul lui Peter Joshua (Grant), un bărbat despre care știe foarte puține, pentru că tocmai s-au cunoscut iar identitatea lui îi este este neclară, Lampert încearcă să scape de criminalii care vor moștenirea ei. Comedie romantică, mister, Paris, o legătura electrică și un schimb de replici aparte între cei doi actori. Iar costumele lui Audrey Hepburn, create de Hubert de Givenchy, dau filmului nota distinctivă, acea atingere a elegantei. De neprețuit.
Whatever happened to Baby Jane? by Robert Aldrich (1962)
Thrillerul psihologic ne prezintă două dintre cele mai importante doamne ale Hollywood-ului. Bette Davis este Baby Jane Hudson, o fostă actriță alcoolică, pierdută în gândurile și viața ei de odinioară. Joan Crawford o interpretează pe sora ei de succes, Blanche Hudson, care acum este legată de scaunul cu rotile. Ura, secretele de familie și gelozia creează o relație distructivă, toxică.
The Pink Panther by Blake Edwards (1963-1982)
În filmul regizat de Blake Edwards, „Pantera roz se referă” la o imensă bijuterie roz, cel mai mare diamant din lume pe care mai multe personaje încearcă să îl fure. Intră în scenă neîndemânaticul și excentricul detectiv francez, inspectorul Jacques Clouseau, interpretat de Peter Sellers. Imperturbabilul animal care apare prima dată în deschidere și apoi la sfârșitul filmului din 1963, a devenit rapid simbolul francizei de nouă filme. Peter Sellers face spectacol din rolul Jacques Clouseau, împingând personajul la extreme și ducându-l în situații absurde, aproape suprarealiste. Reușitele inspectorului rezultate doar din pur noroc și coincidență îi înnebunesc pe superiori.
Rocco and his Brothers by Luchino Visconti (1961)
Actorul francez Alain Delon - într-unul dintre cele mai bune roluri ale sale - joacă alături de Renato Salvatori, Claudia Cardinale și Annie Girardot, în filmul lui Visconti din 1961. Pentru a scăpa din regiunile sărace din sudul Italiei după război, o mamă se stabilește la Milano cu cei patru fii ai săi. Încetul cu încetul, frații se eliberează din mâna mamei și își creează propriile vieți și destine într-un oraș pe care abia îl cunosc. Meciurile de box, îndrăgostiții sub stele și căutarea sufletului pereche sunt printre temele evocate de Visconti în acest film superb.
CREDIT FOTO: PROFIMEDIA
Îți recomandăm și:
GLOBURILE DE AUR | CELE MAI BUNE FILME DIN ULTIMUL DECENIU
NOMINALIZĂRI GLOBURILE DE AUR 2021. FILMELE ȘI SERIALELE NOMINALIZATE LA GLOBURILE DE AUR 2021
SERIALE 2021. CELE MAI AȘTEPTATE ȘI LĂUDATE PRODUCȚII ALE ANULUI
CELE MAI BUNE SERIALE DE EPOCĂ, LA CARE SĂ TE UIȚI DACĂ ȚI-A PLĂCUT BRIDGERTON. TOP 10, DE NERATAT