Ce filme create special pentru OSCAR® 2019 au primit 0 nominalizari din partea Academiei Americane de Film
"Roma" si "The Favourite" sunt cele doua mari filme care se bat in nominalizari pentru OSCAR® 2019. Spre deosebire de ele, anumite productii create special pentru a atrage atentia Academiei Americane de Film au fost complet ignorate.
La scurt timp de la anuntarea nominalizarilor pentru cea de-a 91-a editia a premiilor OSCAR® 2019, carcotasii au inceput sa comenteze despre artistii neindreptatiti de membrii Academiei. Multi cred, de exemplu, ca Bradley Cooper ar fi trebuit sa fie luat in considerare pentru cel mai bun regizor, iar Emily Blunt pentru cea mai buna actrita in rol principal.
Exista insa si o categorie complet diferita, de filme care nici macar nu au fost luate in considerare, in ciuda faptului ca au fost create special pentru a primi nominalizari si a castiga Oscarul.
Filme care au esuat in ochii Academiei si au ratat sansa la OSCAR® 2019
Boy Erased
Actorul Joel Edgerton a debutat ca regizor si a demonstrat ca are abilitati si in spatele camerelor de luat vederi, nu doar in fata lor. El a infuzat o poveste bine structurata cu intrigi si elemente interesante de moralitate, prezentand cazul unui baiat gay pe care parintii incearca sa il "vindece" de orientarea sa sexuala.
Cu Lucas Hedges, Nicole Kidman si Russell Crowe in rolurile principale, multi au crezut ca lung-metrajul ii va impresiona pe membrii Academiei, insa dupa premiera de la Festivalul de Film de la Telluride si recenziile politicoase ale criticilor, au disparut orice sanse la OSCAR® 2019.
Welcome to Marwen
Regizorul castigator al premiului Oscar, Robert Zemeckis, a dat gres incercand sa spuna povestea adevarata a unui fost militar care incearca sa se vindece de sindromul de stres post-traumatic prin crearea unui sat fictiv. Cei care au vazut filmul au considerat ca Zemeckis a hollywoodizat prea tare povestea fascinanta si ca Steve Carell nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor cu prestatia sa.
"Welcome to Marwen" a fost unul dintre cele mai mari esecuri comerciale din anul 2018 si a pierdut sansa de a primi nominalizari la cea mai prestigioasa gala americana de film.
Mary Queen of Scots
Daca anul trecut, pe vremea aceasta, cineva ar fi prezis ca un film de epoca despre un triunghi amoros lesbian va primi 10 nominalizari la Oscar, nimeni nu ar fi crezut acest lucru, scriu cei de la The Guardian. Majoritatea ar fi mizat pe "Mary Queen of Scots", un film regizat de o femeie, cu doua actrite talentate in roluri principale, care spune povestea a doua dintre cele mai influente regine din istoria Angliei.
Yorgos Lanthimos a reusit insa sa cucereasca Academia prin comedia sa rebela, "The Favourite", in timp ce regizoarea Josie Rourke a fost nevoita sa se multumeasca doar cu nominalizari pentru costume si machiaj cu al ei "Mary Queen of Scots". Nici macar Saoirse Ronan si Margot Robbie nu i-au impresionat pe specialistii in film.
On the Basis of Sex
In timp ce "RBG" a fost primit cu caldura si a bifat o nominalizare la categoria de cel mai bun documentar, varianta dramatizata si artistica a povestii despre membra Curtii Supreme Americane nu s-a bucurat de acelasi raspuns.
Viata lui Ruth Bader Ginsburg a fost pusa intr-o lumina prea hollywoodizata de Mimi Leder si, astfel, "On the Basis of Sex" a trecut neobservat de membrii Academiei. Multi spun ca distribuirea actritei Felicity Jones a fost greseala si ca a contribuit la esecul peliculei.
Front Runner
A fost vandut ca "filmul politic de care avem nevoie chiar acum", insa drama lui Jason Reitman despre declinul senatorului Gary Hart a fost intampinata cu rezerve atat de publicul, cat si de criticii de la Festivalul de Film de la Telluride.
Prestatia lui Hugh Jackman a fost apreciata, insa nu suficient de mult cat sa primeasca o nominalizare la categoria de cel mai bun actor. Cat despre regizor, s-a spus despre Reitman ca a marcat inca o incercare esuata de a primi un Oscar, ceea ce ii poate afecta viitorul profesional.
Ben is Back
Dupa ce au vazut filmul independent "Ben is Back", criticii au inceput sa vuiasca, spunand ca Julia Roberts face, in sfarsit, un rol care i-ar putea aduce inca o nominalizare la Oscar.
Ea s-a transformat intr-o mama care se lupta cu dependenta fiului sau si a interpretat rolul intr-un mod emotionant. Cu toate acestea, nu a reusit sa obtina finantare pentru o campanie de Oscar, iar membrii Academiei au uitat rapid de prestatia sa.
Beautiful Boy
Dupa ce a obtinut o nominalizare la categoria de cel mai bun actor pentru rolul sau din "Call Me by Your Name", toti credeau ca Timothee Chalamet are sanse sa repete performanta si la cea de-a 91-a editie a Oscarurilor. Chiar si dupa recenziile banale primite de "Beautiful Boy" dupa premiera de la Festivalul de Film de la Toronto, multi credeau ca Chalamet e in carti pentru inca o nominalizare.
Cu toate acestea, in ciuda faptului ca specialistii il considera unul din cei mai talentati actori ai generatiei sale, tanarul de 23 de ani a fost ignorat de Academie.
A Private War
Inca de cand a obtinut o nominalizare pentru categoria de cea mai buna actrita pentru rolul ei din "Gone Girl", Rosamund Pike s-a straduit sa gaseasca un alt rol care sa ii scoata in evidenta calitatile.
A mizat pe "A Private War" si a primit chiar o nominalizare la Globurile de Aur pentru felul in care a adus-o la viata pe corespondenta de razboi Marie Colvin pe marile ecrane. Din pacate insa, nici criticii si nici prestatia reusita nu au reusit sa o ajute sa se faca remarcata in fata Academiei.
Film Now si Digi24 vor transmite in noaptea dintre 24 si 25 februarie 2019, de la ora 02:00, Gala Premiilor Academiei Americane de Film. Este al cincilea an in care Film Now si Digi24 aduc telespectatorilor din Romania emotiile decernarii OSCAR®.