Filmul despre care Martin Scorsese spune că luminează viitorul cinematografiei: Norii s-au ridicat când am văzut TÁR
Martin Scorsese a fost impresionat de cel mai recent film al lui Todd Field. „Norii prezenți deasupra viitorului cinematografiei s-au ridicat când am văzut 'TÁR'”. Scorsese l-a lăudat pe Todd Field pentru această „peliculă de succes”, înainte de a-i înmâna premiul pentru 'Cel mai bun film', la New York Film Critics Circle Awards, în Manhattan, miercuri seara, potrivit indiewire.com.
„TÁR” a strălucit și a fost recompensat cu premiile pentru 'Cel mai bun film' și 'Cea mai bună actriță' (Cate Blanchett).
Pelicula lui Todd Field despre ascensiunea și căderea unui dirijor al Filarmonicii din Berlin mai are ceva drum de parcurs până la Oscar, dar categoric are un fan a cărui părere va conta: Martin Scorsese.
Cate Blanchett, premiul pentru cea mai bună actriță la New York Film Critics Circle Awards
Cate Blanchett a ținut un discurs haios la acceptarea trofeului, lăudându-l pe regizorul Field și descriindu-l drept „cel mai inventiv colaborator pe care l-am întâlnit vreodată” și „un regizor ca nimeni altul”: „Todd este genul de cineast cu care mergi într-o excursie și deși te avertizează că aproape sigur o să întâlnești un urs și există o mare posibilitate să-ți pierzi un picior sau o parte a feței, tu ești cu adevărat entuziasmat. Urși? La naiba, da!”
Scorsese: Ceea ce ai făcut, Todd, este un adevărat act de mers pe sârmă
Momentul serii a fost de departe apariția lui Scorsese care l-a premiat pe Field.
„Nu există o validare mai bună, în zilele noastre, decât cuvintele pline de pasiune ale celui care, când a urcat ultima dată pe scenă la New York, a numit obsesia pentru numerele de box-office „respingătoare”. („TÁR” a obținut doar 5,6 milioane de dolari la box office până acum)
„De atâta vreme, atât de mulți dintre noi am văzut filme care aproape ne-au aratat finalul. Adică, ei ne iau de mână și, chiar dacă uneori este deranjant, ne 'mângâie' pe cap, pe parcursul filmului, spunându-ne că totul va fi bine până la sfârșit”, a explicat Scorsese. „Vedeți, acest lucru este perfid, pentru că cineva poate fi indus în eroare și, în cele din urmă, se poate obișnui cu asta. Ceea ce i-a făcut pe cei care au experimentat cinematograful în trecut să devină disperați cu privire la viitorul artei, în special pentru generațiile mai tinere.”
El a continuat: „Dar asta în zilele întunecate. Norii s-au ridicat acum când am văzut pelicula lui Todd, 'TÁR'. Todd, structura filmului pe care l-ai creat nu permite acest lucru. Toate elementele cinematografice pe care le-ai folosit atestă asta. Schimbarea locațiilor, de exemplu, numai schimbarea locațiilor face ceea ce știe cel mai bine cinematograful, anume să reducă spațiul și timpul la ceea ce sunt. Tu faci astfel încât noi să existăm în mintea ei. Experimentăm doar prin percepția ei. Lumea este ea. Timpul, cronologia și spațiul devin muzica după care ea trăiește. Și nu știm unde ne duce filmul. Urmărim personajul pe drumul său bizar și supărător către o destinație finală și mai ciudată. Ceea ce ai făcut, Todd, este un adevărat act de mers pe sârmă, deoarece toate acestea sunt transmise printr-o punere în scenă magistrală, cu unghiuri controlate, precise, periculoase, abrupte și margini oarecum cizelate geometric într-un raport minunat al compozițiilor de cadre. Limitele cadrului în sine și provocarea lungimii scenelor reflectă arhitectura brutală a sufletului ei – sufletul lui TÁR”.
Pe filmnow.ro: