Ruben Ostlund seduce publicul de la Cannes cu noul său film, „Triangle of Sadness”, cu Woody Harrelson în distribuție
Laureat cu Palme d'Or în 2017 pentru "The Square", regizorul suedez Ruben Östlund a sedus din nou publicul de la Cannes cu noul său film, 'Triangle of Sadness", o satiră asupra lumii occidentale care îi ridiculizează pe cei bogaţi şi cultul banilor, revendicând totodată frumuseţea, voia bună şi lejeritatea, relatează EFE, citată de Agerpres.
În primul său film în limba engleză şi cu o distribuţie internaţională, din care face parte şi actorul american Woody Harrelson, Östlund a dorit să unească ce-i mai bun în cinematografia europeană cu cea americană, dincolo de aspectul "intelectual" şi mizând mai mult pe divertisment şi pe umorul negru.
Lungmetrajul, împărţit în trei capitole, începe cu un podium de modă şi se încheie pe o insulă pustie.
Titlul, "Triangle of Sadness", face aluzie la ridurile dintre sprâncene pe care multe top-modele trebuie să le ascundă sub farduri, deoarece nu sunt acceptate în industria modei.
Primul capitol se axează asupra unui cuplu de 'influenceri' - Carl (Harris Dickinson) şi Yaya (actriţa sud-africană debutantă şi model Charlbi Dean) care se adâncesc într-o dispută privind rolurile de gen, pornind de la achitarea unei note de plată.
Östlund a intrat în lumea modei datorită soţiei sale, fotograf, care l-a introdus în acest univers în care frumuseţea devine o marfă, o lume care poate fi pe cât de atractivă pe atât de terifiantă.
Woody Harrelson: Să lucrez cu Ruben a fost o onoare, una dintre cele mai bune experienţe din viaţa mea
Al doilea capitol se petrece pe un iaht de lux, pe care se află Carl şi Yaya, alături de un oligarh rus care îl citează adesea pe Reagan, un cuplu britanic dubios implicat în fabricarea de arme şi un afacerist informatic solitar care obişnuieşte să dăruiască ceasuri Rolex pentru a-şi face prieteni.
La conducerea vasului se află un căpitan beţiv şi marxist, interpretat de Woody Harrelson, care este încântat de această experienţă şi se declară mai degrabă "anarhist" decât comunist.
"Să lucrez cu Ruben a fost o onoare, una dintre cele mai bune experienţe din viaţa mea", a spus Harrelson, nominalizat de trei ori la premiul Oscar pentru cel mai bun actor.
Capitolul final se petrece pe o insulă pustie, unde puţina pricepere a celor bogaţi la practicile de supravieţuire face să se răstoarne ierarhia, acordându-i conducerea lui Abigail (Dolly de Leon), o femeie filipineză angajată ca personal de curăţenie.
Despre saltul său la limba engleză, Östlund a precizat că era o trecere "logică", fiind vorba despre cea de-a doua sa limbă vorbită. "Ca regizor îţi doreşti să lucrezi cu cât mai mulţi oameni posibil", deşi el a deplâns actuala "dominaţie anglo-saxonă" asupra cinema-ului şi mass-media în general.
Pe filmnow.ro: