„Vaiana 2” înregistrează un debut uimitor de 221 de milioane de dolari la box office, iar „Wicked” adaugă venituri de 117 milioane
Filmul Disney „Vaiana 2” a stabilit un nou record de încasări de Ziua Recunoştinţei cu 221 de milioane de dolari în cele cinci zile de sărbătoare, depăşind recordurile anterioare stabilite de „Frozen II” din 2019 (125 de milioane de dolari) şi „Hunger Games: Catching Fire” (109 milioane de dolari), scrie Variety.
De asemenea, este cel mai profitabil debut din istorie pentru o perioadă de cinci zile, depăşind „The Super Mario Bros. Movie” (205,6 milioane de dolari), filmul Universal din 2023. Cu 135,5 milioane de dolari pentru trei zile, filmul a înregistrat cel mai bun debut al Walt Disney Animation, devansând „Frozen II” (130,2 milioane de dolari în weekendul dinaintea Zilei Recunoştinţei). Vânzările de bilete pentru continuarea „Vaiana” au fost cu mult peste estimările iniţiale de 135-145 de milioane de dolari.
Dwayne Johnson şi Auliʻi Cravalho împrumută vocile semizeului tatuat Maui şi al eroinei polineziană (care nu este prinţesă) Vaiana în continuarea filmului, în care curajoasa călătoare ajunge departe în ocean pentru a găsi o insulă ascunsă şi a distruge un blestem.
Adaptarea „Wicked” de la Universal şi epopeea de acţiune „Gladiator II” de la Paramount, ambele lansate weekendul trecut, continuă să atragă publicul. Împreună, trio-ul de superproducţii cu buget mare este la originea celei mai profitabile perioade înregistrate vreodată de Ziua Recunoştinţei, cu aproximativ 422 de milioane de dolari pentru toate filmele.
Aceasta a spulberat reperul anterior stabilit în 2018, cu încasări de 315 milioane de dolari pentru toate filmele, condus de „Ralph Breaks the Internet”, „Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald” şi "Creed II". Prezenţa din acest an s-a îmbunătăţit masiv faţă de 2023, care a fost unul dintre cele mai slabe din istoria modernă, deoarece „Wish” de la Disney, prequelul „Hunger Games” „The Ballad of Songbirds and Snakes” şi drama istorică „Napoleon” de Ridley Scott au împins vânzările de bilete la doar 125 de milioane de dolari în total.
„Wicked” s-a bucurat de o nouă participare uriaşă, ocupând locul doi cu încasări de 80 de milioane de dolari în weekendul tradiţional şi 117,5 milioane de dolari în cele cinci zile de vacanţă. Filmul pe ecran mare al regizorului Jon M. Chu despre popularul musical de pe Broadway a generat până acum 262,4 milioane de dolari în America de Nord şi 359,2 milioane de dolari la nivel mondial.
„Gladiator II” a ocupat locul al treilea cu 30,7 milioane de dolari în weekendul tradiţional şi 44 de milioane de dolari în cele cinci zile. Mult aşteptata continuare a filmului lui Ridley Scott, „Gladiator” din 2000, a avut până acum încasări de 111,2 milioane de dolari pe piaţa internă şi 320 de milioane de dolari la nivel mondial. Continuarea filmului „Gladiator” a fost, de asemenea, extrem de costisitoare, peste 250 de milioane de dolari şi alte 100 de milioane de dolari pentru comercializarea către publicul mondial.
Pe un îndepărtat loc patru, „Red One”, o comedie de acţiune cu decor de Crăciun, cu Rock în rolul şefului securităţii lui Moş Crăciun, a adăugat 12,8 milioane de dolari în weekendul tradiţional şi 18,7 milioane de dolari în cele cinci zile de vacanţă. Filmul Amazon MGM a încasat 75 de milioane de dolari în America de Nord şi 148,7 milioane de dolari la nivel global după trei weekenduri de la debut.
Filmul de familie Lionsgate „The Best Christmas Pageant Ever” a completat top cinci cu 3,2 milioane de dolari în weekendul tradiţional şi 4,85 milioane de dolari în perioada extinsă a Zilei Recunoştinţei. Filmul de vacanţă a costat 10 milioane de dolari şi a avut încasări de 32 de milioane de dolari în America de Nord de la premiera de acum patru săptămâni.