Vocea lui Robin Williams, recreată de IA, o revoltă pe fiica actorului, care denunță astfel de „imitaţii grosolane”. „Aceste plagiaturi digitale sunt ca un monstru oribil al lui Frankenstein”
În plină grevă a actorilor care denunţă pagubele create de inteligenţa artificială, actriţa Zelda Williams, fiica regretatului actor Robin Williams, a criticat abuzurile unei tehnologii care denaturează cinematografia, scrie Le Figaro.
După ce industria hollywoodiană a intrat în grevă, iar Peter Sarsgaard a câştigat premiul pentru cel mai bun actor la Festivalul de Film de la Veneţia pentru interpretarea sa din „Memory”, a venit rândul fiicei regretatului Robin Williams („Dead Poets Society”, „Mrs Doubtfire”), decedat în 2014, să se pronunţe împotriva folosirii abuzive a inteligenţei artificiale în lumea creativă, în special în procesul de realizare a filmelor.
La 1 octombrie, prin intermediul contului personal de Instagram, Zelda Williams i-a atacat pe toţi cei - amatori şi profesionişti în domeniul sunetului deopotrivă - care foloseau pe internet programe special concepute pentru a reproduce vocea tatălui ei.
„Am auzit o aşa-zisă voce a tatălui meu, reprodusă în mod artificial, spunând lucruri care nu-i aparţineau. Aceste imitaţii grosolane sunt, în cel mai bun caz, fotocopii palide ale unor oameni extraordinari”.
„Deranjată personal” de această utilizare abuzivă a programelor de sunet pe calculator, care pot reproduce acum o voce, celebră sau nu, în câteva secunde, cu ajutorul a câtorva parametri simpli, Zelda Williams şi-a exprimat cu vehemenţă părerea despre aceste noi practici: „Aceste plagiaturi digitale sunt ca un monstru oribil al lui Frankenstein creat de scursurile profesiei noastre. Trebuie să ne apărăm împotriva lui”.
Această poziţie a fiicei lui Robin Williams ar trebui să consolideze mişcarea de grevă de la Hollywood, care vizează în special apărarea actorilor şi a vocilor ameninţate de programele de inteligenţă artificială. În finalul scrisorii sale deschise, ea spune: „Am văzut cum unii oameni au folosit inteligenţa artificială pentru a profita de actori ca tata, care nu au putut să îi facă faţă. Aceasta nu mai este o speculaţie, ci o problemă reală şi crucială”.