Robert De Niro îl compară pe Trump cu personajul machiavelic din „Killers of the Flower Moon”, noul film al lui Scorsese
A încercat să se abțină, dar nu a reușit. Robert De Niro a menționat numele lui Donald Trump, pe care l-a comparat cu personajul machiavelic pe care îl interpretează în filmul "Killers of the Flower Moon", duminică, într-o conferinţă de presă la Festivalul de Film de la Cannes.
În acest lungmetraj al lui Martin Scorsese, prezentat sâmbătă pe Croazetă, actorul în vârstă de 79 de ani îl joacă pe William Hale, supranumit "Regele", un om de afaceri lacom, înnebunit de aurul negru, care unelteşte un complot teribil pentru a deposeda o comunitate de amerindieni Osage, din Oklahoma, de petrolul său în anii 1920. Un scenariu după fapte reale.
Pentru a face acest lucru, Hale se bazează pe naivul Ernest Burkahrt (interpretat de Leonardo DiCaprio), implicat în conspiraţie.
"Nu înţeleg prea multe despre el, de ce îi trădează...", a explicat Robert De Niro despre propriul său personaj, care construieşte o relaţie de încredere cu Osage înainte de a orchestra zeci de crime. "Am devenit mult mai conştienţi, după moartea lui George Floyd, de acest rasism sistemic şi despre asta este vorba aici”, a adăugat De Niro, referindu-se la moartea, în 2020, la Minneapolis, a acestui afro-american, decedat prin asfixiere sub genunchiul unui poliţist.
"Este banalitatea răului, lucrul la care trebuie să fim atenţi. O vedem astăzi... Ştim cu toţii despre cine voi vorbi, nu-i voi pronunţa numele", a promis interpretul de neuitat din "Taxi Driver", cu referire la fostul preşedinte al Statelor Unite. "Băiatul ăsta e prost".
Dar câteva minute mai târziu, De Niro, un adversar notoriu al predecesorului lui Joe Biden, nu s-a putut abţine: "E ca şi cu Trump, trebuia să spun. Sunt oameni care cred că acesta încă poate face o treabă grozavă. Imaginează-ţi ce nebunie", a spus el.
"Killers of the Flower Moon", prezentat în premieră mondială pe Croazetă, transpune universul celor mai mari filme ale lui Martin Scorsese pe tărâmurile prăfuite ale acestei comunităţi amerindiene de la începutul secolului al XX-lea.
O producție fastuoasă, cu buget de 200 de milioane de euro, şi imaginile sale şlefuite, această frescă de 3 ore şi 26 de minute subliniază, crimă după crimă, dinamica colonială şi rasistă care a persistat în Statele Unite în secolul XX.