Viata bate filmul. 4 filme si seriale inspirate din povesti adevarate
Unii regizori sau actori reusesc sa strecoare evenimente din viata lor care i-au marcat in munca lor, in moduri pe care nu le-ai observat. Potrivit cracked.com, urmatoarele productii spun povesti reale:
“Mission: Impossible” oglindeste povestea lui Tom Cruise cu Scientologia
Lumea s-a indragostit de seria "Mission: Impossible" gratie comploturilor, personajelor amuzante si datorita lui Tom Cruise. Daca privim seria in ansamblul, aceasta pare sa schiteze viata actorului care interpreteaza personajului principal.
Acest lucru a devenit evident odata cu lansarea "Mission: Impossible 3", pelicula in care se casatoreste, si care a avut loc in acelasi an cu nunta actorului cu Katie Holmes.
In film, logodnica lui Ethan afla adevarul despre Ethan, dar finalul este unul fericit: cei doi se casatoresc si el o duce inapoi la sediul FMI, unde se simte ca si cum ar fi fost recrutata de o societate secreta. Sau o religie. Din acest moment, spectatorul incepe cu adevarat sa se simta ca FMI devine o metafora a bisericii Scientologice. Si asta pentru ca, pentru a se putea casatori cu Ethan, Julia este nevoita sa se indoctrineze in FMI. Asa cum Holmes a trebuit sa ia cursuri de Scientologie inainte de nunta cu Cruise.
Si asta nu e tot. In cel de al patrulea film, care a avut premiera cu doar un an inainte ca Holmes sa intenteze divortul de Tom, Ethan si Julia se despart din cauza FMI-ului care intervine intre ei. Mai tarziu s-a zvonit ca sotia lui Cruise a plecat de acasa cu fiica cuplului din pricina Scientologiei.
Michael Bay a fost adoptat, iar toate filmele sale fac trimitere la tati-surogat
Adoptat, Bay a plecat la varsta de 20 de ani in cautarea parintilor biologici. Si-a gasit mama, care credea ca tatal sau este legendarul John Frankenheimer, care a regizat "The Manchurian Candidate" si "Reindeer Games".
In timp ce testul ADN arata ca nu Frankenheimer este tatal lui Bay, Jerry Bruckheimer si Steven Spielberg deveneau mentorii lui Michael. Filmele regizorului sunt adesea pline de conotatii personale.
"The World's End" este despre batalia lui Simon Pegg cu alcoolismul
Dupa ce a abordat subiectul zombiilor in "Shaun of the Dead" si filme de actiune in "Hot Fuzz", Edgar Wright si colaboratorul sau Simon Pehh s-au intors cu SF-ul "The World's End" care urmarea povestea a cinci persoane care vor sa faca un turneu epic in barurile din oras. Pana la finalul peliculei, devine evident ca personajul lui Pegg, Gary King este un alcoolic.
Pegg a si dezvaluit ca filmul a fost marturia sa despre lupta pe care o duce cu alcoolismul. El s-a referit la dependenta sa ca la un "al doilea cap", care vrea sa se puna inainea "casniciei, copiilor, jobului". Exact asta se intampla si in film. In punctul culminant, protagonistul, in stare de ebrietate, ajunge intr-un bunker unde se confrunta cu sinele sau adolescent, un robot care vrea doar sa petreaca, sa se imbete si sa nu isi asume resposabilitatile.
SF-ul ofera o puternica metafora: dorinta de a bea a lui Gary este o incercare disperata de a se agata de tinerete.
"Conan The Barbarian" este despre hipioti vs. surferi
"Conan The Barbarian" pare sa aduca mai mult cu perioada anilor '60-'70. Asa cum sublinia si scenaristul Zack Stentz, personajul Conan pare un culturist care se relaxeaza cu prietenul sau surfer. Ceea ce nu ar trebui sa fie surprinzator pentru ca filmul a fost scris de John Milius, care a regizat pelicula"Big Wednesday" si care s-a referit la surfing ca la "religia sa".