„The Creator”, un thriller post-apocaliptic care se desfăşoară într-un viitor afectat de războiul dintre oameni şi inteligenţa artificială, în cinematografe
„The Creator/ Creatorul”, un thriller post-apocaliptic care se desfăşoară într-un viitor afectat de războiul dintre oameni şi inteligenţa artificială, va avea premiera, vineri, în cinematografe, în formatele IMAX, 4DX, Dolby Atmos.
Regizat de Gareth Edwards, filmul îi are în distribuţie pe John David Washington, Gemma Chan, Ken Watanabe, Sturgill Simpson, Madeleine Yuna Voyles şi Allison Janney, relatează News.ro.
Scenariul este semnat de Gareth Edwards şi Chris Weitz, fiind bazat pe o poveste de Gareth Edwards. Producători sunt Gareth Edwards, Kiri Hart, Jim Spencer şi Arnon Milchan. Producători executivi sunt Yariv Milchan, Michael Schaefer, Natalie Lehmann, Nick Meyer şi Zev Foreman.
În „The Creator / Creatorul”, Joshua (John David Washington), un fost agent înrăit al forţelor speciale, îndurerat de dispariţia soţiei sale (Gemma Chan), este recrutat să-l vâneze şi să-l ucidă pe Creator, arhitectul evaziv din spatele unei Inteligenţe Artificiale avansate care a dezvoltat o armă misterioasă care are puterea de a pune capăt războiului... şi omenirii. Joshua şi echipa sa de agenţi de elită călătoresc peste liniile inamice, în miezul întunecat al teritoriului ocupat de AI, doar pentru a descoperi că arma pe care a fost instruit să o distrugă este de fapt un AI sub forma unui copil mic (Madeleine Yuna Voyles).
Regizorul şi co-scenaristul Gareth Edwards spune: „Momentul apariţiei acestui film este suprarealist. Chiar dacă îl dezvoltăm de ani de zile, el vine într-un moment fascinant în care lumea noastră se luptă cu multe dintre problemele şi întrebările pe care am vrut să le abordăm în film - ce înseamnă să fii om, dacă AI poate fi conştient, întrebări despre bine şi rău, atât la AI, cât şi la oameni. Chiar cred că explorarea acestor întrebări este ceea ce un SF face cel mai bine. Iniţial, m-am gândit la AI ca la o metaforă pentru alţi oameni, pe care adesea îi considerăm inamici. Apoi, pe măsură ce am început să lucrez la scenariu, toate aceste dileme filozofice au început să iasă la suprafaţă. De exemplu, dacă ar exista un AI cu care să interacţionezi 100% real, ce s-ar întâmpla dacă nu ţi-ar plăcea ce face? Ai putea să îl închizi? Este greşit să-l opreşti? Ce s-ar întâmpla dacă nu ar vrea să fie oprit? La acea vreme părea puţin exagerat, ca ceva cu care am putea avea de-a face peste 30 de ani”.
Acţiunea din filmul „The Creator / Creatorul” începe în urma unui dezastru cataclismic şi anume decimarea Los Angeles-ului de către inteligenţa artificială. Guvernele din Occident răspund prin a interzice complet inteligenţa artificială, în timp ce naţiunile din Est continuă să dezvolte tehnologia până la punctul în care roboţii devin asemănători oamenilor, fiind egalii lor. Asta generează un război între Vest şi Est, America împotriva Asiei, acesta fiind contextul poveştii.
Joshua, un soldat american care lucrează sub acoperire în Asia, este despărţit de soţia sa, Maya, în timpul unui atac. Presupunând că Maya este moartă, Joshua se întoarce în SUA şi cade pradă suferinţei. Cinci ani mai târziu, el este rugat de armată să se întoarcă în zona de război, pe fondul îngrijorărilor că un creier AI a creat o armă care va duce la câştig pentru Est. Misiunea lui Joshua este să găsească această armă şi să o distrugă.
Joshua acceptă fără mare tragere de inimă să se alăture misiunii şi asta abia după ce colonelul Jean Howell (Allison Janney) îi spune că Maya ar putea fi încă în viaţă şi că cel mai probabil trăieşte în zona de război. La scurt timp după ce ajunge în Asia, el descoperă că arma pe care trebuie să o distrugă este o fetiţă de şase ani pe nume Alphie. Din acel moment, Joshua începe să pună la îndoială tot ce credea despre AI şi tot ce este real şi ce nu este.
Edwards explică: „Trăim într-o lume în care avem această frică de celălalt, de cei care sunt diferiţi de noi. Devenim din ce în ce mai polarizaţi. Uneori avem ideea că cei care nu împărtăşesc valorile noastre sunt răi, iar noi suntem cei buni. Dar, evident, ei simt exact invers. Aşa sunt oamenii. Am vrut să explorez genul de situaţie în care ai avut odată o prejudecată serioasă împotriva unui anumit grup şi apoi ai fost aruncat în mijlocul acelui grup şi a trebuit să te adaptezi sau să găseşti o cale de ieşire. Cum te schimbă experienţa asta? Îmi place ideea de personaj aruncat într-o situaţie care se dovedeşte a fi o experienţă care îi schimbă perspectivă”.